Pierwsze spotkanie jest okazją do spotkania się z psychoterapeutą i oceny, czy w Twojej opinii jest zdolny pomóc Ci rozwiązać problemy, z którymi się zmagasz. Podczas tego spotkania Twój psychoterapeuta tworzy przestrzeń, w której możesz swobodnie rozmawiać o swoich obawach, aby móc naprawdę zrozumieć w jakiej sytuacji się znajdujesz.

Twój terapeuta omówi, do czego należy dążyć i podsunie ci pomysły, w jaki sposób może pomóc Ci osiągnąć pożądany rezultat. Jeśli chcesz wiedzieć, ile sesji jest potrzebne, terapeuta poda ci przybliżoną liczbę sesji, która może być dla Ciebie najbardziej pomocna.

Jeśli spotkania z terapeutę faktycznie ci odpowiadają, pod koniec sesji będziesz mieć wrażenie, że naprawdę cię rozumie, a sposób, w jaki działa, może ci pomóc.

Po uzgodnieniu wspólnej pracy często wybiera się cotygodniowe sesje psychoterapii. Jest to dobra częstotliwość, aby jak najszybciej zrozumieć obszary problemowe i spojrzeć na nie z nowej perspektywy, aby można było rozpocząć kolejny etap wdrażania zmian. Czasami niektórym lepszym pomysłem wydaje się, w zależności od ich planu tygodnia, rozkładanie

sesji początkowych co dwa tygodnie, podczas gdy inni uważają, że lepszym rozwiązaniem są częstsze sesje . Wszystkie te rozwiązania mogą być odpowiednie.

W miarę postępów w sesjach odkryjesz, jak tworzyć i ustanawiać nowe sposoby rozwiązywania problemów, które pozwalają skuteczniej radzić sobie z obawami, które Cię dręczą.

Podczas sesji twój psychoterapeuta skorzysta z szeregu technik z różnych podejść terapeutycznych, dostosowując je w sposób, który będzie dla ciebie najbardziej odpowiedni. Możesz dowiedzieć się więcej o zakresie technik i terapii, które oferujemy w KlearMinds, klikając tutaj.