1. Jak wyrobić w sobie Nawyk Szczęścia? Ten poradnik pozwoli Ci poznać szczęście od strony naukowej. Nawyk nr 1 polega na delektowaniu się pozytywnymi doświadczeniami. Dowiedz się, jak wycisnąć z życia maksimum radości.
  2. Postaw na wdzięczność. Czy wiesz, że czując się dobrze, czynisz dobrze? Nawyk nr 2 mówi nam o kształtowaniu postawy wdzięczności, czyli sztuki doceniania, tak aby nasz umysł potrafił dostrzegać i skupiać się na tym co w życiu najważniejsze. Według psycholog Sonji Lyubmirsky, wdzięczność jest „metastrategią do osiągnięcia szczęścia”.
  3. Rośnij w siłę. Czy potrafisz dostrzec swoje mocne strony i wykorzystać swój potencjał będąc w szczytowej formie? Ta umiejętność pozwala Ci odkryć pozytywną część siebie, czyli twoje talenty i wartościowe cechy. Nawyk nr 3 to wykorzystywanie swojego potencjału.
  4. Sens i cel. Zajrzyj w głąb siebie, by odnaleźć poczucie sensu istnienia. Nawyk nr 4 polega na odnalezieniu sensu w codzienności oraz wyznaczaniu życiowego celu.
  5. Pozytywne relacje – Ja, Ty i My. Najszczęśliwsi ludzie utrzymują bliskie kontakty z innymi i prowadzą aktywne życie towarzyskie. Nawyk nr 5 to pielęgnowanie relacji z bliskimi.
  6. Nauka optymizmu jest psychologiczną strategią samoobrony. Pesymizm, natomiast, zwiększa ryzyko depresji, podczas gdy optymizm chroni Cię przed nią. Dlatego też, Nawyk nr 6 to nauka optymistycznego patrzenia na świat.
  7. Odporność. Od przetrwania do zdrowienia – strategie i wskazówki, które pomogą Ci wspiąć się na szczyt po walce z przeciwnościami losu oraz lepiej radzić sobie z trudnymi chwilami w życiu. Nawyk nr 7 to budowanie odporności.
  8. Jasno wyznaczony kierunek. Cele i motywacja dają nam poczucie rozwoju i satysfakcji z życia. Nawyk nr 8 polega na wyznaczaniu pozytywnych celów.

rosnijwsile.pl Co robić aby być szczęśliwym? Nawyki naprawdę szczęśliwych ludzi